marți, 5 ianuarie 2021

Oare când și la noi?

 Urmăresc autovehiculele rutiere de cand am dat de internet si, de fapt, putin inainte de asta, pentru ca primele accesari ale internetului le-am făcut de la job-ul sora-mii, care vindea mașini. 

Atât de mult mi-au plăcut, că am ales să aprofundez cât se poate de mult, până m-am facut inginer auto, cu o placere deosebită în a le proiecta.

Concomitent cu mașinile, am fost pasionat de ecologie, astfel că la facultate am intrat întâi la Ingineria Sistemelor de Energie Regenerabilă si abia ulterior am decis să mă mut. Ba chiat si atestatul la informatică mi l-am făcut despre sisteme alternative de producere a energiei.

Mașinile electrice le urmăresc de când am aflat de GM1, una din primele produse de un producator mare. Cu mult înainte să existe Tesla, al carei fan am devenit instant cu mult inainte sa apară la Top Gear.

https://m.hotnews.ro/stire/24520783?amp

Vestea asta, cu mașinile electric este la fel de bună precum cele în care este raportat consumul integral de electricitate "verde" din UK.

Nu inteleg de ce explică jurnaliștii HotNews de ce în zona noastră nu se pot adopta mașinile electrice cu aceeași ardoare precum in Norvegia (cel mai mare producator european de petrol!!).

Care este problema în a taxa mașinile emițătoare de gaze cu efect de seră cu o grămadă de bani pe care să-i redirectionezi fix în masini electrice?

Oricum dăm 10000 de euro la achizitia de electrice, de ce nu i-am da din buzunarul celor care își cumpără fosile?

Unde mai pui că au o accelerație de-ți antrenează gâtul mai ceva decat privitul tenisului.

Că vai, nu au autonomie de la Constanța la Oradea, de parcă merge tot românul zilnic atât.

Mi se pare incredibil ca noi inca ne batem pe gazele de la Marea Neagră, când ar trebui sa ne batem pe urmatorii producatori de vehicule electrice.

Poate știți doar de Tesla, care deși a produs de 20 de ori mai puține mașini decât Toyota anul acesta, valorează cat Toyota, Volkswagen (cu tot cu Audi, Porsche, Seat, Skoda, Lamborghini, Bugatti si alte marci pe care le mai detine), si urmatorii 3 cei mai mari producători, luati la un loc. 

Pe lângă Tesla au mai rasarit vreo 3-4 producatori chinezi care, cu aceeași strategie, valoreaza acum mai mult decat Ford, de exemplu, care vinde de o suta de ori mai multe mașini decat ei. 

Nu înțeleg de ce România nu reușește să privească înainte, ci alege să-și epuizeze energia căutând frimituri care o fac să ramana acolo, undeva în urmă

Să sper că va face noul ministru al mediului pași în direcția asta, a viitorului? 

Și vă rog, nu mă atacați cu lipsa infrastructurii de încărcare sau cu acel un concediu pe an cand mergeți în altă țară, că de banii economisiți vă închiriați mașini de lux o săptămână, pentru acele concedii.

Oh, si poate incepem să impozităm odată  emisiile de CO2, since we're here.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu