marți, 5 iulie 2011

Prima restanta de dat in toamna!

Da! Am picat examenul, dar este foarte interesant si amuzant cum.
Pai m-am prezentat la examen, m-am pus in banca si-am primit subiectele. Inainte sa continui trebuie sa precizez sub ce forma este examenul: Materia Organe de Masini (OM) a fost impartita in patru module mari si late, toate trebuie sa fie trecute cu minim nota 5. Primul e reprezentat de asamblari filetate, al doilea - asamblari prin forma (pene, bolturi, stifturi, etc), al treilea e reprezentat de arcuri iar al patrulea - angrenaje cu roti dintate. Eu le-am luat pe toate trei cu cel putin nota 5 insa primul a fost anulat din cauza ca am copiat toti si cea mai mica nota a fost 8, iar majoritatea am luat 10.
 Aveam de dat, deci, 2 module, primul si al patrulea. Si am primit subiectele pe care erau trecute toate cele 4 module, a zis profu' ca ne lasa 40 de minute, iar eu cu o fata mirata, la fel ca ceilalti, am ramas masca - eu consideram ca e prea mult timp iar ceilalti ca-i prea putin, nu intelegeam de ce si nici nu am intrebat. Proful vazand fetele noastre zice "pai da, ca aveti de facut fortele in reductor, care va iau mult timp" si asa mi s-a dezlegat misterul. M-am apucat si mi-am rezolvat modulul 4, am rezolvat grila si apoi am desenat. Am terminat fix exact cand a zis "gata". Apoi am primit subiectele de probleme, la care aveam voie cu toate materialele in fata. Cand am vazut toate subiectele aici si cand am auzit faptul ca ne lasa doua ore, mi-am dat seama ca ceva e in neregula. Da, trebuia sa rezolv si primul modul la primele subiecte, iar cei care aveau toate cele 4 module de dat, aveau doar 40 de minute la dispozitie :) Deci da, m-am consolat cu gandul ca il pic pe primul, hai sa-l rezolv pe-al patrulea. Ma pun sa-l rezolv si observ ca mi-a picat tot reductorul cilindric coaxial, cel pe care l-am avut de desenat la prima parte. Il caut si observ ca am desenat gresit la prima si deci il pic si pe asta :))  Iti dai seama cu ce chef am rezolvat eu problemele astea, stiind ca le rezolv degeaba. A..si ca ironia sortii, am primit de rezolvat aceiasi problema pe care nu am facut-o acasa pentru ca nu aveam  destule date. De data aceasta am avut destule date dar am avut nevoie de doua ore pline pentru a rezolva problema. Acum tot ce trebuia sa fac era sa astept sa intre fiecare sa-l intrebe ce-a scris in lucrare pentru ca apoi sa intru eu ultimul sa imi comunice faptul ca am picat examenul :)

Am asteptat, am zis ca daca astept, macar sa imi treaca nota in carnet. Am intrebat in stanga si-n dreapta, niciunuia nu i-a trecut nota in carnet :-< deja eram trist dar cu zambetul pe fatza.
Intr-un final, intru eu si cu Branescu, ultimii. Iau loc, imi arata ca n-am facut nimic la primul si apoi incepe sa ma intrebe din rezolvarea celui de-al patrulea exercitiu, acuzand faptul ca daca nu stiu, inseamna ca am copiat. Incepe cu intrebarile simple: ce e u, ce e z, ce e Beta, vede ca stiu si apoi trece la cele grele, e e Ka, ce e Kv, si ce e epsilon Beta. Raspunsurile mele au fost magnific de bune - nu perfecte ci magnific de bune. Exact ca in Slumdog Millionaire, mi-a pus intrebarile grele exact cele la care am stat, in lucrare cel mai mult sa ma gandesc ce naiba sunt, sa caut in anexe, sa vad, sa citesc, sa pierd 2 ore scriind doua pagini, la problema la care m-am gandit cel mai mult si acasa. Rezultatul a fost unul total neasteptat: l-a intrebat pe proful Lates ce crede si el a zis simplu: "fain" - mi-a dat 10 la problema, cu 5.5 la teorie (si desen) ceea ce a rezultat intr-un 8 aproape curat, nota surprinzatoare tinand cont ca ma asteptam sa pic fara sa se uite pe ce-am scris. In final l-am rugat sa-mi treaca nota in carnet si asa am reusit sa dovedesc cea de-a doua restanta din facultate si prima pe care trebuie sa o sustin in toamna, cand vreau sa fac o figura superfaina :D
Deci pana la urma asa e: n-ai restanta, n-ai prestanta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu