luni, 25 iulie 2011

Prima practica - cel putin interesant

dap. Iata-ma mutat din camin, stand aceste 3 saptamani in care am practica, la George in gazda. Practica o fac impreuna cu alti 8 colegi la firma Magic Systems, firma ce se ocupa cu proiectare, fabricarea si vanzarea matritelor necesare feluritelor industrii, in special industriei auto.
Intai despre statul la George, are avantajele si dezavantajele sale. Avantajos e faptul ca stau langa gara, singur in camera, televizor, net, apa calda oricand, bucatarie, masina de spalat, liniste si lipsa manelistilor :). dezavantajos e faptul ca-s mai departe de Sitei si de centru.

Trecand la practica, ar fi foarte multe de zis, acum ca au trecut deja 2 saptamani de cand am inceput. Am ales sa fac practica in mod organizat (cu scoala) ca sa mai stau putin la Brasov si ca sa invat ceva: crezand ca va fi ceva foarte foarte tare, n-am ezitat. Ne-au spus ca ne asigura cazare, o masa/zi, transport si ne-au asigurat...doar locul de practica. Din 40, 9 facem la Magic, restul la Roman, iar intr-o zi obisnuita, suntem mai multi astia 9 decat restul de 31, asa de serioasa e practica la ei. HALAL!

Trecand mai departe, ajung la fabrica propriu zisa, intr-o hala micuta din capatul platformei Roman, inghesuind foarte multe scule si foarte multi oameni, intr-un mod foarte armonios. Seamana mult cu o linie de asamblare, intrand in hala gasim materialele de prelucrat, apoi masina de debitat, apoi frezele, strungurile, apoi frezele CNC, sculele pentru rectificare, masini de gaurit, ascutit, polizoare, poduri rulante, iar la urma se afla oamenii care fac lucrul manual, adica transport, manipulare, montare, slefuire, verificare, etc etc etc.
Noi suntem repartizati cate 3 la o masina, cate o saptamana. Prima saptamana am fost la masina de electroeroziune cu fir, a doua la electroeroziune masiva, iar saptamana asta ne aflam in hale la frezare CNC, dar umblam peste tot.
N-o sa scriu ce-am invatat, e neinteresant pentru unii iar eu n-o sa uit asa ca n-am nevoie sa scriu.
Ca si lucruri speciale ce au avut loc pot preciza interactiunea avuta cu 2 ingineri, unul sportiv de ocazie ca mine, alergand la duatlon, maratoane montane si altele de genul, iar celalalt inginer debutant, om care de-abia si-a luat diploma de inginer, dar care are ceva cunostinte si experienta in materie de inginerie auto, fiind team-leader la formula student ceva vreme.
Tin sa precizez si faptul ca pentru a lucra ca inginer proiectant la Magic Systems trebuie sa petreci circa 3-6 luni in fabrica, sa intelegi cum se fabrica totul, ce instrumente ai, cu ce oameni lucrezi si sa intelegi ce cred oamenii cand au de facut un proiect creat de-un inginer.

A...as putea sa precizez fara retineri faptul ca nici aici n-am scapat de mentalitatea "no school needed to be an engineer" referitor la colegi. Chiar daca unii dintre ei au bursa de merit, toti au bursa de studiu, mentalitatea comunista a ramas, chiulul in masa inca e obiectivul principal si invinuirea celor ce raman, activitatea preferata.
Viata e frumoasaaa!!! Scoala ne place tuturor!
A...era sa uit. Chiar am invatat o gramada de chestii faine aici!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu