miercuri, 23 iunie 2021

470

Numărul din titlu, care nu include TVA, este cel care mi-a f***t ziua astăzi.
Nu știu ce naiba am făcut de m-am trezit cu frustrarea asta pe cap, după știrea cu avocata care reprezintă Primăria în procesul cu parcagii.

470 de lei pe oră este tariful de asistență juridică încasat de o firmă de avocatură, și, pare-mi-se, cam de orice avocat care se respectă. Asta în vremea în care salariul minim pe economie, brut, este de 13.583.
Adică de 34.6 de ori mai mult.

Și-aș zice da, domn`le, da` n-au așa mult de muncă, n-au contract fix, mnoh, nu e chiar miere și lapte.

N-o fi, dacă nu prinzi vreun contract cu vreo primărie, se pare.
Că și când prinzi, muncești un an și faci cât fac muritorii de rând in 34.6.
Adică cam cât e într-o viață de om muncă.
Dar da, exagerez, tipa asta a pontat din martie pana-n iunie ”doar” 250 de ore. Adică vreo lună și jumătate de muncă, opt ore pe zi.
Nici nu vreau să mă gândesc cât costă o pauză de țigară la fătuca asta, că intru eu în faliment.

Acestea fiind zise, mă interesez despre cam cum e Facultatea de Drept, că parcă merită să muncesc un an să-mi asigur restul de 34.6. Pe bune. Mă gândesc să mă fac avocat.

De ce frustrant?
Pentru că nu are absolut nicio bază tariful ăsta în realitate. Mă gândeam zilele trecute că sunt din ce în ce mai mare fan al pieței libere și că se reglează ea singură. Pe dracu. Au făcut sistemul ăsta de achiziții de te doare mintea. Orice numai să nu trebuiască să faci vreo achiziție, că atunci durează o lună doar documentația. Dar da, tare sunt curios cât ar fi licitat la o licitație adevărată ora de avocatură, știind că vor fi 250 de ore.

În fine, pe locul 2, știri de pe Facebook:
”Dan Barna e un imbecil, că vrea să scoată adresa de domiciliu de pe buletin”
Eu: ce idee bună - oare cum ar funcționa? De fapt, de ce ne trebuie adresa de domiciliu? Căci în prezent sunt mulți oameni care n-au domiciliu. Sau care îl au în cu totul altă parte decât acolo unde scrie în buletin. Iar pe om nu-l ajută cu mai nimic să-și treacă adresa reală, actuală.
Ceilalți:  Vai! Dar sunt MII de legi care trebuie schimbate dacă vine așa ceva. E articolul nu știu care din codul fiscal!! trebuie schimbat codul fiscal!! E ăla din codul penal! sunt citațiile. Sunt MULTE.
Eu: deci concluzia e să nu scoatem adresa de pe buletin, nu pentru că e o idee rea, ci pentru că e greu de implementat?

tot eu: grea e și realizarea și controlarea fuziunii nucleare în vederea extragerii căldurii, pentru a o transforma în electricitate. Și totuși oameni au căutat să cerceteze și să o dezvolte. Greu e să faci și turbine eoliene de 15MW, și totuși unii acum le fabrică. Dar e mai ușor să zici că e prost Barna decât să recunoști că ești și leneș și prost, mai urmează să te specializezi pe hoție.

tot eu: de ce c***t mai sunt plătiți avocații cu 470 de lei pe oră, dacă ni se pare GREU să scoatem o adresă din buletin?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu