miercuri, 28 iunie 2017

Cezar - sofer de camion

Cred ca majoritatea lucrurilor pe care nu le fac, le evit din cauza fricii mele de esec. Si cred ca asta este in capul tuturor. Desigur, este si ceea ce ne tine in viata (adica alive), ca n-am vrea sa esuam din a tine directia la volan pe un viaduct la 500m inaltime, pe un drum fara bariere.

Si ca veni vorba de volan, trebuie consemnat in istoria blogului astuia si motivul pentru care scriu, totusi.

La un moment dat, intr-o clipa de rebeliune de-a mea, cand am castigat titlul de campion national (alaturi de echipa Schaeffler) la concursurile de pompieri privati, am primit cam 1000 de euroi NET de la companie. Adica de vreo 3 ori salariul meu pe vremea aceea.

Am decis sa-mi iau motocicleta de ei. M-am dus cu Misha, ne-am inscris la scoala de soferi.
Dupa un timp, avand ceva bani si pregatindu-mi demisia, am zis sa ies din zona de confort, sa cheltui toti banii, pentru a ma determina sa muncesc pentru ceea ce imi doresc, nu sa lenevesc in confortul meu minimalist.
Banii stransi in 2 ani s-au dus pe: motocicleta, bilete de avion pana-n Patagonia si inapoi, imprumutul dat tatalui sa-si plateasca Providentu' si... scoala de soferi pt Categoria A si aici surpriza: si Categoria C si categoria CE :)

Daca intre timp mi-am luat A-ul, m-am dat cu motorul, am cazut de aproape mi-am rupt piciorul (inutilizabil toata vara), am lenevit cu invatatul pentru categoria C (camioane) astfel ca doar anul asta prin mai am dat si eu examenul teoretic, iar programarea mi-au facut-o astazi, 28.06.2017. Cu 19 zile inainte de a imi expira scoala.

Fara suspans, am picat examenul. Mi-a placut de politist (really, mi-a placut de cum s-a comportat cu cei dinaintea mea, mi-a placut cum mi-a spus sa tac cand a iesit unu in fata pe linie continua in timpul examenului la care eu eram martor, mi-a placut rabdarea, tonul, cam totul in afara de aroganta aratata cand a dat noroc cu un instructor iar cu elevul care i-a intins mana nu a vrut sa dea), mi-am facut treaba foarte bine in a verifica camionul, plecarea de pe loc, toate manevrele, pana m-a pus sa parchez cu spatele. Inaintea mea i-a pus pe toti sa parcheze si tuturor le-a scazut puncte acolo. Am fost foarte atent, am intrat bine din prima in spatiul foarte ingust (5cm liberi in stanga si vreo 5 in dreapta). Am reusit sa intru excelent acolo, chiar mai rapid decat ceilalti, insa m-am oprit prea tarziu si am lovit camionul de tampoanele de cauciuc. Am iesit sa vad ce e, era prea in spate camionul, am zis ca-l trag mai in fata, iar politistul mi-a zis sa ies de tot si sa fac dreapta (o mica victorie in mintea mea). Dupa ce am iesit de-acolo mi-a zis sa trag pe dreapta sa inspectam ce am lovit. Am iesit si-am vazut stopul din partea dreapta indoit la 70 de grade. Si m-a picat. End of story.
Nu cred ca trebuia, da mnoh, m-a picat pentru asta.

Acuma ... invataturile.

1. nu mergeti la scoala de soferi Geo sa faceti Categoria C sau C+E. Doar va iau banii, va plimba foarte putin si va incheie dosarul la vreo 7 luni dupa ce terminati efectiv cursurile de condus, dupa care daca mai vreti o ora va cere 100 de lei. Instructorul nu are niciun fel de rabdare, metoda lui de invatare este "ai gresit aia, pai nu stii, de ce n-ai invatat, pai ce inseamna semnul ala", iar la  orice intrebare ii adresezi te intreaba de ce nu stii. Un mare NU instructorului si scolii.
A, scoala, toata-i facuta cu zero pasiune, toata-i facuta ca o masina de banuti. Vin niste medici sa fie prezenti la analize, iti iau banii si te analizeaza asistentii prin metode complet invechite (adica aflii ca vezi bine si ca auzi si ca ai echilibru, dar primesti stampila ca esti sanatos la interior, la cap, la tot de fapt). Testul psihologic costa mai mult decat cele cinci stampile de la cei cinci medici, chiar daca-i vorba despre completarea unor formulare standard, uneori de doua ori, ca expira dupa un an si testul psihologic. (si da, platesti de doua ori). Cu alte cuvinte, toata treaba e facuta romaneste.
A, inca o ilegalitate. Ora de conducere dureaza de fapt 15-20 de minute in loc de 50 si tot asteptam momentul in care sa ma puna sa semnez ca am condus 30 de ore sa le zic ca am condus doar 6, dar momentul n-a venit.
2. Stiu, e vina mea, ca n-am fost un denuntator bun. Asa invatam.
3. Invatatura serioasa acum incepe - primul examen cu miza pe care-l pic, dupa cel de la tehnologia materialelor din anul 1 de facultate. Sper sa urmeze si altele. Doar asa pot sa vad ca esecurile nu-s chiar atat de rele. Adica vad mai periculoasa frica de esec decat esecul in sine, tocmai din perspectiva dezvoltarii personale. Dar, desigur, trebuie mentinuta balanta pentru a ne mentine viata :)

4. Cel mai rau imi pare de bani. A+C+CE m-a costat 2600 de lei, plus doua teste medicale plus doua psihologice plus taxe plus o ora de conducere m-au dus pe la vreo 3200 de lei al caror unic beneficiu e ca am voie sa ma dau cu motocicleta (si m-am dat!)
De ce-mi pare rau de bani? Ca puteam sa ii dau mamei sa-si mai plateasca din datorii. atat.

Dar da, avem maini, avem picioare, trecem testele fizice, psihologice (pe bani, desigur) -> mergem inainte. The future awaits us!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu